Direktlänk till inlägg 13 oktober 2015

Ett år senare.

Av silentrain - 13 oktober 2015 20:36

Tjosan.


Var ett tag sen sist. Hmm.. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Kan börja med mina nyårslöften och sen hur det har gått.


Gå ner vikten jag la på mig.

Träna upp kroppen.

Komma ur min depression och bli en bättre person.

Ha en framtidsplan.

Äntligen åka utomlands.


Håller just nu på med min träning. Enligt walklogger så har jag gått 10 mil i månaden "utöver det i jobbet" sen nyår och det är väl bra? Har kört ett kvartal med Freeletics och kan säga att jag är väldigt förvånad över resultaten! Det har gjort mig till en smalare och smidigare person och känner mig lite mer säker med mig själv. Nästa blir MTP - Military Training Program. Steg 1 är fan jobbigt! En övning som heter Pyramiden. 1 pullup 2 pushups och 3 situps. Sen plussa lika mycket varje gång tills man når 100 pullups 200 pushups och 300 situps. Ungefär så här:


1 pullup 2 pushups 3 situps

2 pulups 4 pushups 6 situps

3 pullups 6 pushups 9 situps

.

.

.

100 pullups 200 pushups 300 situps.


Sen planka lika många sekunder som man gjorde situps så planka 5 minuter på 300 situps. Bara att köra på..


 


Hur jag kom ur min depression, de som läste inläggen jag la ut förra sommaren vet hur jag mådde. I vintras så satte jag faktiskt ner foten och tänkte att så här kan jag för fasen inte hålla på. Jag har lurat döden 4 gånger. Hur kunde jag låta han flytta in? Så jag började läsa mycket och röra på mig. Pratade om det med kompisar och vi hittade på roliga saker. Behövde ingen medicin eller prata med någon "läkare" utan jag jobbade på det själv.


Det om att jag vill åka utomlands. Jag har aldrig varit utanför norden och det tycker jag är hemskt. De ställen jag vill till men det har aldrig blivit av är:

Italien då jag är lite nörd när det gäller romarriket.

Grand Canyon, de som har varit där säger att det är magiskt och det är faktiskt min dröm att få åka dit.

Någon solsemester till något land. Jag vill se annat klimat och andra kulturer.


Men det blev tyvärr inte så. Inte precis utomlands men förra året så hade jag planerat en romantisk weekend på Åland med mitt ex, när vi var tillsammans.


Just nu vet jag inte hur framtiden ser ut. Det enda jag vet är att jag förlorar jobbet nästa år och då får jag se vad som händer. 


Det värsta med att vara singel efter ett så långt förhållande är att man alltid går och tänker på vissa saker. Nej.. Inte såna saker. Det jag älskade och saknar mest är att gå och hålla handen, gosa ner sig under en filt och kolla på en film tillsammans, försvinna i varandras famn och känna en sån otrolig trygghet för att sedan ge en godnattkyss på pannan och krypa ännu närmare. Det jag nog var bäst på var väl att skriva romantiska och fina texter/dikter. Skriva något på kvällen som sätter ett leende som varar i en vecka.


Men nu ska jag kolla på lite film sen sova. Jobb imorgon. Så nattinatti <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

,.-

Av silentrain - 27 februari 2019 23:12

Var ett tag sedan jag skrev något men här kommer lite. De övre skrev jag för en månad sedan och den nedre skrev jag i lördags. Ibland måste tankarna ut. När livet blir tufft eller man stött på en återvändsgränd så är det svårt att finna vägen ut...

asd

Av silentrain - 12 september 2016 18:23

Jag trodde jag älskade den finaste flickan, du tog emot mitt hjärta med öppna armar. Men, det var bara början. Ditt sanna ansikte finns nu framför mig. Jag kan se vad du gjorde mot mig, du använde mig. Jag gav dig all min kärlek och hela mitt hjärta....

Av silentrain - 8 augusti 2016 00:26

Kärlek är en evig känsla som kommer från hjärtat. Utan kärlek så kan inte ett hjärta fungera. Kärlekens känsla är så underbar. Den får dig att slappna av och leva. Förlorad kärlek är den värsta känslan som finns. Tiden har tagit mig bort från dig, me...

Av silentrain - 6 juni 2016 10:55

Hallå där.   I Lördags så kom det några gamla vänner till familjen och det var hur trevligt som helst. Fikade, var ute och gick och kollade på film. Vi skrattade, lyssnade på rolig musik och skojade med okända personer. Känns som det var hundra å...

Av silentrain - 9 december 2015 21:10

Återigen, denna är inte menad för någon. Bara jag som kluttrat lite.   Jag föll för dig. Jag blev kär i dig på grund av en miljon små saker du inte visste att du gjorde. Har haft mardrömmar hela mitt liv. Tankarna på dig är den kritiska punkten d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards